Haber

İmamoğlu, Metro Sabotajcıları Hakkında Hukuki İşlem Başlattıklarını Açıkladı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 30 Ağustos’un 101’inci yıl dönümünde İstanbulluların hizmetine sunduğu Eminönü-Alibeyköy tramvayından canlı yayınla yeni eğitim-öğretim yılına başlayan öğrenci, öğretmen ve velilere başarılar diledi. Zafer günü. Metro ve tramvayların ulaşımın ana gövdesi olması gerektiğini vurgulayan İmamoğlu, “Bu tür uygulamaları yapan kişiler hakkında yasal işlem yürütüyoruz. Bu yatırımların tamamı milletin yatırımıdır. İstanbul halkınındır. “

İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 101’inci yıl dönümünde Eminönü‘Alibeyköy’ü ne kadar uzattılar? Eminönü Tramvay Hattını bir kez daha deneyimledim. 14 duraklı hattın Feshane İstasyonu’ndan tramvaya binen İmamoğlu, vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaştı. Vatandaşların şikayet ve önerilerini dinleyen İmamoğlu, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Ceyhun Avşar ve Metro AŞ Genel Müdürü Özgür Soy’dan hat hakkında bilgi aldı. İmamoğlu, sosyal medya hesaplarından canlı yayınla duygularını kamuoyuyla paylaştı. Alibeyköy- EminönüTramvay Sınırını hafta içi günde 50 bin, hafta sonu ise günde 44 bin kişinin kullandığını ölçtüklerini belirten İmamoğlu, yeni eğitim-öğretim yılına başlayan öğrenci, öğretmen ve velilere başarılar diledi.

Metro ve tramvay kullanma alışkanlığının önemine dikkat çeken İmamoğlu, şöyle konuştu:

“METRO VE TRAMVAY ULAŞIMIN ANA ORGANI OLMALIDIR:Herhalde bu konuda İstanbul Pek hazırlıklı olmadığı ortamlar var. Bazen ‘Ben kapımın önünde arabaya bineyim’ refleksi ve geleneği çok fazla oluyor. Ama aslında ulaşım o kadar da büyütülecek bir şey değil. Mümkün olduğunca şunları sağlamaya çalışıyoruz: Ulaşımın ana gövdesi olmasını istediğimiz metro veya tramvaylarımız, toplu ulaşımın kesintisiz olmasını sağlayarak sizi trafik dışında bir araçla istediğiniz yere ulaştırmaktadır. Bu bakımdan insanlarımızın metro ya da tramvaya binmeden önce yürüme alışkanlığını kazanması önemli. Bu aynı zamanda sağlık açısından da önemlidir. Bu sayede birçok yerde hatların düzenlenmesi ve metroya kaldırımla ulaşımın düzenlenmesi yönünde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yani sadece ‘yürü’ demiyoruz. Aslında kaldırımları yayalar için daha erişilebilir hale getirmeye çalışıyoruz.

VATANDAŞLARI DAHA FAZLA RAYLI SİSTEM KULLANMAYA DAVET EDİYORUZ: İstanbul Raylı sistemlerde ise yüzde 40 seviyesine ulaştık. Burada yüzde 60’ı hedeflemeliyiz ki İstanbul toplu ulaşımda bu anlamda güçlensin. Bu nedenle raylı sistemlere yönelik yatırımlarımız var. Bakanlığın yaptığı yatırımlar var. Hepsinin önemli bir kilometreye ulaşması bir kuraldır. Örneğin; Yeni açtığımız, Anadolu’yu kuzeyden güneye kesen Dudullu-Bostancı hattımıza büyük önem veriyoruz. Ancak henüz istediğimiz sayıya ulaşamadı. Daha yüksek rakamlara ulaşması gerekiyor. Mecidiyeköy-Mahmutbey ayrıca; Daha yüksek rakamlara ulaşması gerekiyor. Bazen şu şikayetleri dinliyorum: Otobüsle seyahat etme isteği var. Bunu anladım. Ancak biliyorum ki metro yatırımlarımızın karşılığını alabilmek için bu alışkanlıklardan biraz vazgeçersek tramvay ve metronun çok daha güçlü ve sağlıklı ulaşım sağlayacağını tüm vatandaşlarımız hissedecektir.

BU YATIRIMLARIN HEPSİ MİLLETİN YATIRIMLARIDIR: Yaklaşık 30 yıldır yurt dışına seyahat ederken imrenerek kullandığım metro ağlarının İstanbul’da da çok güçlü olmasını hep birlikte sağlamalıyız. Vatandaşlarımızın buna en çok destek vermesi gerekiyor. Bazı eksikliklerimiz olabilir. Bazı kusurlarımız olabilir. Geçmişten gelen bazı imalat eksiklikleri olabilir. Bunları hızla topluyoruz. Bazen merdivenlerimizde böyle oynayan, şuna buna müdahale eden insanlar olabiliyor. Bu çocukça şeylere çocukça demeyelim, aynı zamanda çocuklara hakaret etmiş oluruz. Çocuklar da böyle şeyler yapmazlar. Bu tür uygulamalarda bulunan kişiler hakkında hukuki süreçlerimizi yürütüyoruz. Bu yatırımların hepsi milletin yatırımlarıdır. İstanbullulara aittir ve çok değerlidir. Büyük paralar harcanıyor.

BÜYÜK BİR VİYADÜKTE GİDİYORUZ: Şu anda Cibali’ye doğru gidiyoruz. Bu hatta aslında bir viyadük üzerinde ilerliyoruz, 70 metre derinlikte 2 bin 500’e yakın kazık çakıyoruz. Yani bizi her ne kadar yerde görseniz de aslında devasa bir viyadük üzerinde çalışan bir tren yolu gibi düşünebilirsiniz. Dolayısıyla bunları yapmak kolay değil. Yani röntgen çekip karşı taraftan baktığınızda burayı Beyoğlu’ndan Kasımpaşa’ya devasa bir viyadükle giden bir tramvay gibi düşünebilirsiniz. Onun için bu yatırımlar bizim yatırımlarımızdır. Büyük miktarlarda para harcayarak insanlarımızın konforunu ve yaşamlarını artırıyor. Lütfen tüm bu hatları koruyalım, kullanalım, güçlendirelim ve el birliğiyle İstanbul’da sağlıklı bir ulaşıma ulaşalım.

MUTLU SEYAHAT İSTANBUL: Çocuklarımıza ve gençlerimize kazasız belasız yolculuklar, çok güzel bir eğitim dönemi diliyorum. Bebeğimiz de arkamızdan bizi izliyor. Kendisine de güvenli yolculuklar diliyoruz. Tanrı kutsasın. Annemize onunla birlikte güzel bir yaşam diliyoruz. Manzara da muhteşem. Binen Haliç’in güzelliğini de görüyor. Bu arada Haliç kıyılarına da neredeyse bir milyon metrekareye ulaşan çok keyifli bir yeşil alan tasarımı kazandırmış olduk. Şimdi Eminönü Gidiyoruz . İnşallah yılsonuna kadar çok güzel bir Eminönü Meydanını İstanbulluların beğenisine sunacağız. İyi şanlar. Katkıda bulunan herkese teşekkür etmek istiyorum. Yeterince İstanbul seyahati.”

Kaynak: ANKA / Yeni

kagizmanhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu